Cuevas dels hams

Godmorgon bloggen!
Tänk vilken skön morgon det var idag, vi väcktes inte av någon som sopade nere vid poolen, hunden som alltid skäller skällde nästan ingenting och det var ingen som försökte skrämma bort alla turister med sitt borrande. Men frukosten stänger halv elva så man måste ändå gå upp ganska tidigt för att få mat i magen.
Det är ju så (nästan fruktansvärt) varmt här så idag kände vi att vi inte orkar gå ner till stranden och sola. Där måste man ju betala för solstolarna ocskå och när vi ska vara här 10 dagar då blir det ganska dyrt om man ska betala för en stol varje dag! Och dem på hotellet får man faktiskt ligga i gratis ;) Så idag ska vi bara sega oss här vid poolen, nära att ta ett dopp och nära till rummet är det ju.
Det är lite orättvist tycker jag för både Imma och mamma har väldigt bra pigment och är ganska så jättebruna medans jag.. inte är brun. Eller jo lite men inte om man jämför med dom! Jag hoppas bara att jag är lite brunare än dom hemma i alla fall ;)

När vi åkte upp till Nyköping och träffade några vi känner innan vi drog till flygplatsen så tipsade hon som vi träffade om ett par grottor här som var coola tydligen. Så dom vill jag besöka, mamma är väl inte så jättehaj på det men VI. SKA. DIT!!


Cuevas dels hams

Spanien, eller mallorca, är ganska så olikt sverige. I sverige så är ju affärerna öppna på eftermiddagen och stänger på kvällen för att alla vill gå hem till sina familjer eller nåt sånt. Här så är det ganska tomt på gatorna på eftermiddagarna och alla affärerna är stängda, bussarna är nästan tomma. Men sen på kvällen så öppnar allt och alla är ute och träffas och bussarna är PROPPFULLA! Kanske inte skulle sitta fel att ha siesta hemma i sverige också? Eller vad tycker ni? :)
Nu ska jag kika in på två, tre bloggar och sen ska jag ge datorn till Imma eftersom hon verkar så otålig!
Om några dagar kommer vi hem!
Kram på er

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0