Hur man gör en rörlig bild

Okej, för typ en månad sen eller nåt fick jag en kommentar om hur man gör rörliga bilder och jag är ju så seg så svaret kommer nu!

Det första du behöver, eller det programmet jag använder, är Photoscape. Jag tror det ska gå att ladda ner här. Det är ett gratis program där du även kan redigera bilder.

1.
Okej först börjar du med att öppa photoscape, sen ser du den lilla bilden där det står AnGif under och en ruta med nån text bredvid. Tryck där!

2.

.. När du tryckt på AnGif ser det ut såhär. Det står Drop your photo here och då drar du bilder från vänsterspalten (där dina egna bilder ligger) och väljer dom bilderna du vill ha i "collaget".

3.

Sådär, nu har du dragit lite bilder till rutan, ser ni dom röda områdena? Det längst upp är där de bilderna du har valt hamnar, du kan ändra ordningen på dom om du vill. Men till höger står det Change time: 0.60 seconds. Där skriver du hur lång tid varje bild ska visas och det är bara att skriva vad du vill där!

Sådärja! Det här blir resultatet:

okej nu ville ju inte den här röra sig men vi kan ju låtsas!


Nu ska jag packa lite!
KRAM

Kommentarer
Postat av: viktor.

taaaaaaaaaaaaaack! tacktacktack! jag lyckades med en perfekt grej till mitt projekt tack vare dig. :D

2010-05-13 @ 00:36:00
URL: http://knicket.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0