Jag önskar min mamma jobbade på Volvo

Vet ni varför? Jo för att i Twilight och New Moon så är det ju Volvos bilar som är med. Och Bella, lilla Bella som går i min klass, hennes mamma jobbar på volvo och har fått biljetter till förhandsvisningen som var idag! Bella har alltså sett New Moon nu! Jag är så förbannat avundsjuk! JAG VILL OCKSÅ SE DEN!

Jag är så j*vla förbannad på statens biografbyrån som bestämmer åldersgränserna för filmerna också! Jag läste en artikel i GP igår om just åldersgränsen för New Moon. Statens biografbyrån har satt åldersgränsen 15 för att det kan vara känsliga scener,, dom rycker typ av ett huvud på en vampyr i twilight,, OHHH SCARY!
Men vet ni? Sagan om ringen-fimerna och Harry Potter-filmerna har 11 års gräns för att statens biografbyrå tror att pojkar i elva års åldern klarar läskigare filmer! Vad fasen är det med dom? Varför skulle trettonåriga tjejer vara räddare än 11 åriga pojkar? Vad är det här för j*vla skitsnack!? Jag är så fruktansvärt förbannad nu..


INTE OKEJ FÖR 14-ÅRINGAR!


OKEJ FÖR 11-ÅRINGAR?!?!

Jag själv tycker att många scener i både Sagan om ringen och Harry Potter är mycket läskigare än Twilight. Vad tycker ni om det här? Ska vi skriva ett argt brev till Statens biografbyrå och klaga? Skriv till mig!
KRAM


Kommentarer
Postat av: Amanda

Så tråkigt att gränsen blev 15 :/ Du får helt enkelt kolla om du kan gå tsm med en vuxen? :)

Hur är det annars då?

2009-11-18 @ 21:54:58
URL: http://enskrivandeamanda.blogg.se/
Postat av: julia

Kolla gärna in min bloppis också! Har massa snygga kläder och skor=)

2009-11-18 @ 23:12:40
URL: http://juliasbloppis.blogspot.com
Postat av: Jakirlu

Håller med dig!

Men menar dom att det är bara är killar som ser sagan om ringen och Harry Potter och bara tjejer som ser Twilight? :O

2009-11-19 @ 19:46:35
URL: http://peekaboooo.blogg.se/
Postat av: Sarah-Locking :D

haha, moa, både min mamma och pappa jobbar på volvo, har jag fått förhandsbiljetter? neej :'(

2009-11-19 @ 22:17:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0